verpakkingen

Als eigenaar van een merk, bedrijf of webshop weet je maar al te goed hoe belangrijk de beleving is die de klant bij je merk heeft. Het is de kunst om hier op een goede manier mee om te gaan. Ieder bedrijf die zijn naamsbekendheid wil vergroten en een merk wil bouwen, doet er goed aan om dit in te zetten. Duurzame verpakkingen zijn een kostenefficiënte oplossing!

Unieke verpakking

Of je nu producten levert aan de B2B markt of aan particulieren, je klant verwacht een goede behandeling en afhandeling. Dit kun je onder andere doen door de producten die je levert te verpakken in unieke verpakkingen. Met unieke verpakkingen voor je producten laat je je klant zien dat je een professioneel bedrijf bent. Daarnaast lijkt het ook meteen dat je behoort tot de grote jongens, omdat je echt een merk aan het bouwen bent. Je kunt kiezen voor een uniek ontwerp, je merknaam er prominent op zetten of bijvoorbeeld een leuke anekdote.

Je klant zal hierdoor je merk beter onthouden. Als je dit goed doet, kan je klant er een positieve ervaring aan overhouden en de kans is dan ook groter dat er herhalingsaankopen worden gedaan. Waar wacht je nog op? Alle verpakkingen kunnen door je verpakkingsleverancier op maat worden gemaakt. Dit betekent dan ook dat je voor ieder product of iedere productsoort eigen verpakkingen kunt hebben in verschillende groottes. Denk bijvoorbeeld aan een enveloppe, brievenbusdoosje, klein doosje, groot doosje, etc.

Waarom verpakkingen op maat?

Verpakkingen op maat voor je bedrijf of merk kent enorm veel voordelen. Het is een extra mogelijkheid om je naamsbekendheid te vergroten. Het is uiteraard niet gratis, maar de investering is het meer dan waard. Je moet immers toch pakketten versturen, waarom dan niet net zo goed met je eigen merknaam erop in plaats van een blanke doos.

Marketingtechnisch is verpakking bijna net zo belangrijk als het daadwerkelijke product, omdat je een bepaalde beleving meegeeft aan de klant. Al helemaal als je geen fysiek contact hebt met de klant is dit een perfecte manier om je klant je extra te laten herinneren. Iedere klant bewandelt een bepaalde klantreis als ze wat bestellen bij je. In de zogenoemde ‘delivery-fase’ (waar je klant de bestelde producten ontvangt) kan een unieke verpakking bijdragen aan mogelijke klantbinding en herkenning van het merk.