Forum voor de Vrijheid  

Ga terug   Forum voor de Vrijheid > Geert Wilders / Partij voor de Vrijheid Forum > Politieke proces tegen Geert Wilders.
Registreer Help Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 juli 2010, 17:10   #1
Caesar
Member

Caesar's schermafbeelding

Caesar is on a distinguished road
Standaard Nieuwe aangifte tegen Wilders

Schande schande schande. Weer een misdaad van de overheid een aangifte in behandeling te nemen! Zie dit bericht in het Leidsch Dagblad:

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/...-tegen-Wilders
Mustafa Kus doet aangifte tegen Wilders

* Gepubliceerd op 22 juli 2010, 16:42
* Laatst bijgewerkt op 22 juli 2010, 17:23

Mustafa Kus (42) heeft het helemaal gehad met de PVV en in het bijzonder met Geert Wilders. Zozeer zelfs, dat hij deze week bij de politie aangifte heeft gedaan wegens belediging en discriminatie. ,,Ernstige belediging'', zegt de Leidenaar. ,,Het doet mij heel veel pijn.''

Kern van de aangifte vormen de uitspraken die Wilders recent heeft gedaan over de islam. ,,Dat is volgens hem een religie met duivelse normen en waarden. Hij heeft het wel over mijn godsdienst, de godsdienst die ik leef, die ik ademhaal, waarmee ik opsta. Ook beledigt hij de profeet Mohamed op een heel ernstige manier. Tja, voor mijn gevoel kon ik toen ik dat hoorde nog maar één ding doen: naar de politie stappen.''
Oud 24 juli 2010, 17:19   #2
Forum v/d Vrijheid
Super Moderator

Forum v/d Vrijheid's schermafbeelding

Forum v/d Vrijheid is on a distinguished road
Standaard

Ja je ziet het de moeilijke positie van moslims hier in het westen die moeten leren omgaan met kritiek 'iets wat ze eeuwenlang nooit geleerd is', in elk geval acht ik de kans op een proces in deze nog kleiner dan nihil, we zijn ook al zou je het absoluut niet zeggen (ik weet het) nog steeds een democratie met 'vrijheid van meningsuiting', een walgelijk begrip voor de ware gelovigen.

Forum v/d Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 17:36   #3
Caesar
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forum v/d Vrijheid Bekijk bericht
in elk geval acht ik de kans op een proces in deze nog kleiner dan nihil, we zijn ook al zou je het absoluut niet zeggen (ik weet het) nog steeds een democratie met 'vrijheid van meningsuiting'.
Onderschat de problemen die we hebben binnen het justitie-apparaat niet. Eigenlijk is de term "Onrecht-apparaat" meer gepast. Wat ik bedoel is dit: In het huidige proces tegen Wilders spelen aangiftes een rol die TOT een zekere datum tegen hem zijn gedaan. Stel hij wordt veroordeeld, dan is het denkbaar dat men weer met een nieuwe lading aangiftes te werk gaat in een nieuw proces. Als een gebed zonder end totdat hij definitief uit de politieke wereld weggewerkt is.

DE WETTEN die belediging en haatzaaien strafbaar stellen dienen dan ook zo snel mogelijk uit onze wetboeken verwijderd te worden.
Oud 24 juli 2010, 18:20   #4
Forum v/d Vrijheid
Super Moderator

Forum v/d Vrijheid's schermafbeelding

Forum v/d Vrijheid is on a distinguished road
Standaard

Ik weet het maar in deze zaak zit weinig heil omdat de aanklager zich persoonlijk beledigd voelt door een kritische opmerking van Geertje.

Er is een wet op groepsbelediging "geloof ik" daar omheen zit een enorm grijs gebied (o.a. bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting) en in zijn geval gaat het omdat hij zich persoonlijk beledigd voelde bovendien was de uiting van Geertje een kritische uiting en daarmee staat hij in ons rechtssysteem oerzwak want het zou dan wel eens kunnen betekenen dat iedereen ineens naar de rechter zou kunnen stappen omdat hij of zij zich ergens over beledig voelen, vooral diegene die niet tegen kritiek kunnen hebben ineens een paradijs. Ik zeg je geen officier van justitie die hier een zaak aanhangig bij de rechter zal gaan maken want daarna zou het wel eens druk kunnen gaan worden op het Paleis van Justitie. Deze moslims is waarschijnlijk een loketzoeker die uit een of ander sharia-land komt en denkt hier hetzelfde aan te zullen treffen, want in zijn land gaat inderdaad je koppie eraf bij de eerst beste kritische uiting naar zijn reetprofeet. (en dat is schelden en ook niet strafbaar)

Forum v/d Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:31   #5
Caesar
Member

Standaard

De aangifte betreft het zich persoonlijk beledigd voelen door deze lastpak. Echter, vervolging kan desondanks worden ingesteld op basis van groepsbelediging. Er kan dan worden verwezen naar deze aangifte en mogelijke anderen als bewijs dat moslims beledigd zouden zijn. Zolang die wetten op haatzaaien en belediging bestaan, worden moslims uitgenodigd aangiftes te verzinnen en is een nieuwe vervolging voor nieuwe "strafbare feiten" niet uitgesloten.
Oud 25 juli 2010, 03:26   #6
King George
Ere forumlid

King George's schermafbeelding

King George is on a distinguished road
Standaard

De noodzaak van je onderschrift spreekt weer eens boekdelen, Ceasar.

Tijd voor de VERO.

"Aanpassen of opkrassen!" Het eerste lijkt onmogelijk; Dan maar de VERO.
Oud 25 juli 2010, 03:27   #7
King George
Ere forumlid

King George's schermafbeelding

King George is on a distinguished road
Standaard

Saillant detail: De uitspraak is dinsdag 2 november.

Doet die datum je niet de schellen van je ogen afvallen?

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.